x تبلیغات
خطای 404 چیست و تکنیک های جلوگیری از آن

خطای 404 چیست و تکنیک های جلوگیری از آن

موتور های جستجو، مانند گوگل و بینگ در صورتی که ببینند یک سایت دارای خطای 404 می باشد، آن را به عنوان یک ویژگی منفی در نظر می گیرند. زمانی که خزنده های وبسای

خطای 404 چیست و تکنیک های جلوگیری از آن

 

خطای 404 یک کد وضعیت استاندارد HTTP است. این پیام خطا توسط سرور وب سایت آنلاین به مرورگر وب سایت (معمولاً کاربر) ارسال می شود که درخواست HTTP را ارسال کرده است. سپس مرورگر این کد خطا را نمایش می دهد.

ما اطلاعاتی درباره این پیام خطا جمع آوری کرده ایم و به شما نشان می دهیم که چگونه صفحه خطای 404 خود را ایجاد کنید. این مقاله را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که مشکلات سئوی سایت شما در این زمینه به سرعت حل خواهد شد.

خطای 404 چیست و چطور ایجاد می شود؟

قبل از اینکه چیزی بگویید، باید بفهمید که خطای 404 چیست و دقیقاً ماهیت آن چیست. علت اصلی پیغام خطای 404 زمانی است که محتوای وب سایت حذف شده یا به URL دیگری منتقل شده است. دلایل دیگری برای رخ دادن خطاهای 404 وجود دارد. اینها شامل گزینه های زیر است:

  • نشانی وب یا محتویات آن (مانند فایل‌ها یا تصاویر) حذف یا منتقل شده است (بدون اینکه پیوندهای داخلی بر اساس حرکت تنظیم شده باشند).
  • نشریه اینترنتی اشتباه نوشته شده است (در طول فرآیند تولید یا طراحی مجدد)، خطای پیوند یا خطای تایپ در مرورگر.
  • سرور مسئول وب سایت فعال نیست یا مشکل اتصال دارد.
  • نام دامنه درخواستی را نمی توان توسط سیستم نام دامنه (DNS) به IP تبدیل کرد.
  • نام دامنه وارد شده وجود ندارد.

بسیاری از وب سایت ها هنوز در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شوند، حتی اگر به صورت آنلاین در دسترس نباشند (یا حداقل در آن URL خاص). سایر وب‌سایت‌های مرتبط مانند وبلاگ‌ها، پورتال‌های خبری و غیره معمولاً متوجه نمی‌شوند که سایتی حذف شده یا به یک URL جدید منتقل شده است. بسیاری از مدیران وب سایت به طور مرتب روی پیوندهای خارجی خود کلیک نمی کنند، در نتیجه یک پیوند سالم می تواند به یک پیوند شکسته تبدیل شود و آنها متوجه این موضوع نمی شوند.

 

نحوه رفع مشکل صفحات 404

البته مواجهه با 404 صفحه برای هیچ کسی خوب نیست. در نهایت، بازدیدکنندگان وب سایت محتوای مورد نظر خود را پیدا نمی کنند. با این حال، وجود 404 صفحه لزوما نباید به این معنی باشد که اطلاعات مورد نیاز کاربر در دسترس نیست. در بسیاری از موارد یافتن راه حل برای خطای اساسی آسان تر است و بازدیدکنندگان می توانند به سرعت به صفحه وب سایتی که به دنبال آن هستند هدایت شوند. دقیقاً چگونه می توانید مشکل 404 صفحه ای را برطرف کنید؟ توصیه می کنیم راه حل های احتمالی زیر را بررسی کنید (به ترتیب ارائه شده در زیر):

  • بارگذاری مجدد صفحه: خطای 404 ممکن است به دلیل یک دلیل ساده باشد، به عنوان مثال، به دلیل بارگذاری نامناسب صفحه. با کلیک بر روی دکمه "Refresh" یا کلید F5 در مرورگر به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • بررسی URL: چه URL را درست وارد کرده باشید یا از پیوندی استفاده کرده باشید، ممکن است دوباره مشکلی پیش بیاید. به همین دلیل باید مسیر مشخص وب سایت را بررسی کنید. این ممکن است اشتباهی از طرف شما یا شخصی باشد که پیوند را به شما ارائه کرده است. علاوه بر اشتباهات املایی، ممکن است خطوط مورب نیز وجود داشته باشد، به عنوان مثال. اما توجه داشته باشید که فقط می‌توانید این مشکل را در URLهای ساده بررسی کنید، زیرا برخی از URLها حاوی کلمات، اعداد، حروف یا نمادهای غیرقابل خواندن و طولانی هستند که بررسی آنها دشوار است
  • بررسی مجدد در سطح مسیر: برای مثال، اگر ساختار com/Directory1/Directory2/Directory3 دارید که خطای 404 ایجاد می‌کند، می‌توانید همیشه سطح آدرس قبلی (به عنوان مثال، به مسیر شماره 2 در مثال بالا بروید) تا بررسی کنید که آیا پیوند صفحه مورد نظر شما در این صفحه قرار دارد یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آخرین آدرس موجود در URL را حذف کنید. لینک این صفحه باید در صفحه قبلی باشد. اگر لینکی در این صفحه نمی بینید، می توانید به صفحه قبلی بروید و به دنبال یک لینک سالم بگردید. اگر این روش نیز پاسخ درستی به شما نداد و در نهایت به صفحه اصلی سایت رسیدید و پیوند مورد نیاز خود را پیدا نکردید، باید نکته بعدی را بررسی کنید.
  • استفاده از عملکرد جستجوی وب سایت: بسیاری از وب سایت ها عملکرد جستجو را به عنوان بخشی از صفحه اصلی خود ارائه می دهند. با وارد کردن یک یا چند کلمه کلیدی، این تابع می تواند صفحه مورد نظر شما را دقیقاً در اختیار شما قرار دهد.
  • استفاده از موتورهای جستجو: همچنین می‌توانید از موتورهای جستجو برای یافتن وب‌سایت‌ها استفاده کنید. تا زمانی که سایت مورد نظر وجود دارد، باید بتوانید آن را با وارد کردن یک کلمه کلیدی از دامنه یا موضوع وب سایت پیدا کنید.
  • پاک کردن حافظه پنهان مرورگر و کوکی‌ها: اگر از دستگاه دیگری به وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کنید و خطای 404 در رایانه خاصی ظاهر می‌شود، ممکن است مشکل از مرورگر شما باشد. بنابراین، باید کش و کوکی های مرورگر خود را پاک کنید و در نهایت می توانید به صفحه مورد نظر برسید.
  • تماس با وب سایت: اگر هیچ یک از نکات بالا با موفقیت اجرا نشد، تنها گزینه ای که دارید این است که با مسئول وب سایت تماس بگیرید. اطلاعات تماس معمولاً در صفحه اصلی وب سایت یا در صفحه «تماس با ما» قرار دارد. مدیر وب سایت باید بتواند به شما اطلاع دهد که آیا صفحه مورد نظر شما وجود دارد یا خیر. ممکن است مشکل شما حذف یا انتقال صفحه مورد نظر به آدرسی خاص باشد و در این صورت با اعلام مشکل، لطف بسیار خوبی به مدیر سایت می کنید. آنها می توانند صفحه 404 را با شروع تغییر مسیر دامنه اصلاح کنند. این تغییر مسیر باعث می شود کاربر به طور خودکار از صفحه قدیمی به صفحه فعلی منتقل شود. در این صورت کد ریدایرکت 404 می تواند مشکل وب سایت شما را حل کند.

صفحات 404 می توانند به رتبه بندی و شهرت یک وبسایت آسیب بزنند

موتور های جستجو، مانند گوگل و بینگ در صورتی که ببینند یک سایت دارای خطای 404 می باشد، آن را به عنوان یک ویژگی منفی در نظر می گیرند. زمانی که خزنده های وبسایت مشخص کنند که درخواست های زیادی با خطای 404 مواجه باشند، خزنده این گونه فرض می کند که نگهداری از سایت به خوبی انجام  نمی شود. لینک های مرده بر روی رتبه بندی سایت تاثیر داشته و گوگل جایگاه آن ها را در SERP ها کاهش میدهد و یا حتی اگر خطای 404 زیادی در صفحه ها وجود داشته باشد، دیگر آن ها را ایندکس نمی کند. این موضوع ممکن است باعث کاهش محسوس در تعداد بازدید کننده های وبسایت شود.

بازدید کننده ها در صورتی که ببینند یک وبسایت پر از لینک های خراب و یا صفحه های فرود معیوب می باشد (صفحه ای که کاربر از موتور جستجو به آن دسترسی دارد)، آن را ترک می کنند. در صورتی که سایت به صورت منظم با این مشکل رو به رو شده باشد، بسیاری از کاربران معمولا در جستجوی خودشان به مشکل می خورند زیرا مطمئن نیستند که آیا محتوای مد نظر آن ها در دسترس است یا خیر.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 403
بازدید دیروز : 349
بازدید هفته گذشته : 403
بازدید ماه گذشته : 3997
بازدید سال گذشته : 9791
کل بازدید : 10810