x تبلیغات
مزایای پروژه افتر افکت برای ادمین های اینستاگرام و یوتیوب

مزایای پروژه افتر افکت برای ادمین های اینستاگرام و یوتیوب

با در نظر داشتن تمامی اونچه که تا اینجا در رابطه با پروژه های آماده گفته شد، در صورتی که شما هم به دنبال ادیت حرفه‌ای هستین و می‌خواین محتوای ویدئویی باکیفی

مزایای پروژه افتر افکت برای ادمین های اینستاگرام و یوتیوب

 

در بحث ادیت و تولید محتوای ویدئویی، نیاز به تجربه و سابقه‌کاری زمانی مطرح می‌شه که صفرتاصد پروژه توسط تدوين‌گر یا ادیتور انجام بشه! در این حالت طبیعتا نیاز به صرف زمان و دقت بیشتری خواهد بود. این در حالی هست که امروزه امکان دانلود پروژه افتر افکت فراهم شده تا افراد بتونن به راحتی و در کمترین زمان ممکن، بهترین خروجی رو داشته باشن.

با توجه به اینکه افتر افکت یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم بوده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای رو توی خودش جا داده، عموما افراد تلاش می‌کنن از امکانات این نرم‌افزار حداکثراستفاده ممکن رو داشته باشن. از این رو شناخت قابلیت‌های اون در کنار فرصت‌هایی که به منظور سهولت بخشیدن کار شما در نظر گرفته شده، عاملی برای عملکرد ماهرانه خواهد بود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به ارائه توضیحات بیشتر نسبت به پروژه های آماده و مزایای اون بپردازیم.

کاربرد الگوهای افتر افکت

الگوهای افتر افکت یا همون پروژه‌های قابل دانلود، قالب‌های آماده‌ای هستن که به طور منظم طراحی شدن و شامل لایه‌های نامگذاری شده از انواع افکت‌ها، فیلترها، متن‌ها و مواردی از این دست می‌شن. در صورتی که با نرم‌افزارهای ادوبی و فعالیت‌های گرافیکی آشنایی داشته باشین، حتما می‌دونین که موکاپ چی هست و چطور می‌شه ازش استفاده کرد! قالب آماده افتر افکت هم شکل متفاوتی از این موکاپ‌هاست.

مهم‌ترین خصوصیتی که در رابطه با الگوهای افتر افکت مطرح می‌شه و عاملی برای کاربرد گسترده اون هست، مربوط به قابلیت ویرایش و اعمال تغییر در این پروژه‌هاست. این موضوع حاصل لایه باز بودن فایل و در نتیجه امکان دسترسی به بخش‌های مختلف اون هست.

توی این پروژه، فاکتورهایی چون متن، رنگ و اجزای طراحی، به نحوی اعمال شدن که قابلیت تغییر دارن. به علاوه چینش مرتب و نامگذاری تمامی لایه‌های توی پروژه، سبب سهولت دسترسی به اجزای اون می‌شه. این در حالی هست که عموما طراحان وقتی می‌خوان خودشون یک فایل خام رو ادیت کنن، توجهی به نظم لایه‌ها و یا نامگذاری اون‌ها برای سهولت دسترسی ندارن.

با توجه به ویژگی‌هایی که این الگوها برخوردار هستن، در رابطه با کاربردشون باید گفت که بسته به نوع فایل می‌شه برای تیزرهای تبلیغاتی، استوری موشن و یا ویدئوهای معرفی مورد استفاده قرار داد. اینکار نه تنها سختی‌های ادیت رو از بین می‌بره، بلکه سبب صرف زمان کمتر برای انجام یک ادیت یا در مواردی تدوین حرفه‌ای می‌شه. در نتیجه نوع محتوا عامل تعیین‌کننده در بحث پروژه های آماده خواهد بود.

کیفیت و کارایی پروژه آماده افتر افکت

نکته مهم در خصوص الگوی افتر افکت و استفاده از کامپوزیشن‌های آماده‌ای که مثل قالب برای ادیت عمل می‌کنن، در خصوص کیفیت اون‌هاست. با توجه به اینکه پروژه‌های آماده توسط طراحان حرفه‌ای به نتیجه رسیدن، حالت آماتور و ابتدایی ندارن.

حالا شاید بپرسین که در صورت استفاده از اون‌ها توسط افراد آماتور مشکلی به‌وجود نمیاد! در پاسخ باید گفت استفاده از پروژه‌های آماده هیچ محدودیتی به لحاظ سطح مهارت افراد نداره؛ بلکه شناخت اولیه نسبت به عملکرد افتر افکت می‌تونه برای به‌کارگیری الگوهای آماده افتر افکت کافی باشه.

از طرفی بحث مهم دیگه در رابطه با کیفیت و کارایی پروژه‌های آماده، مربوط به کیفیت ویدئوهای خود شما خواهد بود! در واقع توی الگوهای آماده به طور پیش‌فرض‌، افکت‌ها، فیلترها و ترسپورت‌ها اجرا شده و شما تنها باید فایل خام رو به عنوان فوتیج وارد کنین. این موضوع زمانی می‌تونه کیفیت رو تحت تاثیر خودش قرار بده که کیفیت ویدئو خام شما پایین باشه!

در این حالت طبیعتا مشکل از ادیت‌های تعریف شده نیست؛ بلکه فوتیج انتخابی شما باعث اختلال در کیفیت می‌شه. به همین دلیل بهتره در صورت فیلم‌برداری، از دوربین باکیفیت استفاده کنین و یا در صورتی که می‌خواین بکگراندهای آماده رو به عنوان فوتیج وارد نرم‌افزار کنین، می‌تونین از فوتیج‌های آماده با کیفیت بالا بهره بگیرین.

البته لازم به ذکر هست که علاوه بر ادیت‌های ویدئویی، قالب‌های افتر افکت می‌تونن شامل ادیت متنی باشن که برای استوری موشن مورد استفاده قرار می‌گیرن. در نتیجه محدودیتی به لحاظ نوع کاربرد مطرح نمی‌شه.

مزایای استفاده از الگوهای افتر افکت

با در نظر داشتن اونچه که نسبت به عملکرد و کیفیت پروژه‌های آماده افتر افکت گفته شد، طبیعتا می‌توان دریافت که این الگوها تا چه حد می‌تونن برای ادمین‌های پیج‌های اینستاگرامی و یوتیوبرها دارای مزیت باشن! از این رو در ادامه برخی از مهم‌ترین این مزایا مورد بحث قرار گرفته شده که می‌تونه به شما در روند کار با این الگوها کمک کنه:

  1. سهولت در اجرای ادیت‌های ویدئویی

ادیت ویدئو و یا تدوین از جمله روندهایی هست که عموما نیاز به تخصص داره تا خروجی بهتری حاصل بشه! با این حال امروزه استفاده از پروژه آماده افتر افکت، عاملی موثر جهت از بین بردن محدودیت‌های دانشی افراد بوده تا ادیت ویدئو‌ با ساده‌ترین مسیر ممکن به نتیجه برسه. از اونجایی که توی الگوهای آماده تمام پارامترهای ادیت توی بخش‌های مختلف transport، افکت‌ها و فیلتر‌ها لحاظ شده و کامپوزیشن‌های آماده طراحی شده، تنها کافیه افراد برای اعمال تغییرات، لایه مربوط به فوتیج رو انتخاب کنن و فایل مد نظر خودشون رو جاگذاری کنن. این نحوه ادیت در رابطه با متن‌ها و تغییرات رنگی هم صدق می‌کنه.

  1. کیفیت بالا

در خصوص کیفیت به طور مفصل صحبت کردیم اما بهتره به کیفیت transport توی الگوهای آماده هم اشاره کنیم. از اونجایی که فاکتور easy ease در عملکرد کی‌ فریم‌ها توی الگوی افتر افکت به طور اصولی رعایت شده، تمامی حرکات نرم و قابل درک هستن. این موضوع عموما توی پروژه‌هایی که توسط خود افراد به طور آماتور طراحی می‌شن، لحاظ نمی‌شه و نتیجه خشک و شکننده‌ای رو اعمال می‌کنه.

  1. تسریع کار با افتر افکت

قطعا کار با الگوهای افتر افکت به عنوان قالب آماده می‌تونه به طور شگفت‌انگیزی سرعت کار رو بالا ببره. این موضوع عموما برای ادمین‌های اینستاگرام و حتی یوتیوبرها اهمیت زیادی داره تا در کمترین زمان بتونن محتوای مد نظرشون رو آماده کرده و به اشتراک بذارن.

  1. تنوع گزینه‌ها برای الگوهای آماده افتر افکت

مزیت قابل توجه دیگه‌ای که باید بهش اشاره بشه، بحث تنوع قالب‌های آماده با توجه به نوع محتوا هست. همونطور که گفته شد این قالب‌ها می‌تونن برای تولید محتوای ویدئویی با وارد کردن فوتیج یا متن مورد استفاده قرار بگیرن. به علاوه سبک‌های مختلفی توی ادیت این قالب‌ها لحاظ شده که دست شما رو توی انتخاب باز می‌ذاره.

به طور کلی علاوه بر مواردی که تا اینجا در قالب مزایای دانلود پروژه افتر افکت گفته شد، گزینه‌های دیگه‌ای هم وجود دارن که هر کدوم به نحوی سبب گستردگی کاربرد این قالب‌ها شدن.

جمع بندی

با در نظر داشتن تمامی اونچه که تا اینجا در رابطه با پروژه های آماده گفته شد، در صورتی که شما هم به دنبال ادیت حرفه‌ای هستین و می‌خواین محتوای ویدئویی باکیفیتی رو در پیج اینستاگرام و یا اکانت یوتیوب خودتون منتشر کنین، می‌تونین با مراجعه به سایت مکس افکت، به بهترین قالب‌های آماده دسترسی داشته باشین و از اون‌ها به منظور ساخت کلیپ‌های حرفه‌ای بهره بگیرین.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 403
بازدید دیروز : 349
بازدید هفته گذشته : 403
بازدید ماه گذشته : 3997
بازدید سال گذشته : 9791
کل بازدید : 10810